Skapa klagomål

Är det något fel på din vara?

Om din produkt är skadad eller defekt kan du klaga på detta. Detta görs genom att skapa ett klagomål (RMA) ärende.

Du kan skapa ett klagomål på följande sätt:

Skicka ett mail till service@fcomputer.se med följande information:

  • Fullständiga namn
  • Fullständig adress
  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Inköpsbevis (faktura/kvitto/order-ID)
  • Produkt
  • Serienummer/servicebricka (vid reklamation)
  • Felbeskrivning (beskriv felet så detaljerat som möjligt)
  • Lösenordet på enheten (om det är en dator/surfplatta etc.)

När vi har fått ditt mejl kommer vi att granska din förfrågan och skapa ett ärende så snart som möjligt. Så snart ärendet har skapats får du en mejlbekräftelse och ett bifogat dokument där ärendet beskrivs.

Om du är osäker på om din produkt/felet omfattas av reklamationsrätten är du välkommen att kontakta oss på service@fcomputer.se

Du har 2 års klagorätt på privata köp. Läs mer i artikeln Handelsvillkor.

OBS! Tyvärr kan Fcomputer inte garantera för din data på datorsystem, hårddiskar, minneskort och andra lagringsmedia.
Kom därför ihåg att säkerhetskopiera din data innan du lämnar in varan till oss. Om du behöver ytterligare hjälp kan du alltid kontakta vår serviceavdelning på service@fcomputer.se för icke bindande offert.
Alternativt kan du spara tid - och eventuellt transport - genom att kontakta tillverkarna direkt - och på så sätt uppnå en kortare reparationstid.